Friday, September 12, 2008

DOA TULUSKU UNTUK-MU WAHAI PEMILIK JIWAKU...

Tuhanku...

Aku berdoa utk seorag lelaki yg akn menjadi bagian dr hdp ku,
Seseorg yg sungguh mencintaiMu lebih dr segala sesuatu,
Seorg lelaki yg akn meletakkan ku pd posisi kedua di hatinya setelah Engkau,
Seorg lelaki yg hidup bkn utk dirinya sendiri tetapi utk-Mu.....
Wajah tampan dan daya tarik fizik tdk lah penting,
Yg penting adalah sebuah hati yg sungguh mencintai dan dekat dgn Engkau,
Dan berusaha menjadikan sifat2 Mu ada pd dirinya,
Dan ia haruslah mengetahui bg siapa dan utk apa ia hidup sehingga hidupnya tdk lah sia2...
Seseorg yg memiliki hati yg bijak tdk hanya pd otak yg cerdas,
Seorg lelaki yg tdk hanya mencintaiku tapi jg menghormatiku,
Seorg lelaki yg tdk hanya memujaku tetapi jg dpt menasihatiku ketika aku berbuat salah....
Seseorg yg mencintaiku bkn kerana kecantikkn ku tp kerana hatiku,
Seorg lelaki yg dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi,
Seseorg yg dpt membuatku merasa sbg seorg wanita ketika aku disisinya....





Tuhanku...

Aku tidak meminta seseorg yg sempurna namun aku meminta seseorg yg tdk sempurna,
Sehingga aku dpt membuatnya sempurna di mataMu,
Seorg lelaki yg membutuhkn dukunganku sbg peneguhnya,
Seorg lelaki yg membutuhkn doaku utk kehidupannya,
Seseorg yg membutuhkn senyumku utk mengatasi kesedihannya,
Seseorg yg membutuhkn diriku utk membuat hidupnya menjadi sempurna....

Tuhanku...

Aku jg meminta,
Buatlah aku menjadi wanita yg dpt membuatnya bangga,
Berikan aku hati yg sungguh mencintaiMu sehingga aku dpt mencintainya dgn sekadar cintaku,
Berikanlah sifat yg lembut sehingga kecantikkan ku dtg dariMu,
Berikanlah aku tangan sehingga aku selalu mampu berdoa utk nya,
Berikanlah aku penglihatan sehingga aku dpt melihat byk hal baik dan bkn hal buruk dlm dirinya,
Berikanlah aku lisan yg penuh dgn kata2 bijaksana,
Mampu memberikan semangat serta mendukungnya setiap saat dan tersenyum utk dirinya setiap pagi,
Dan bila mana akhirnya kami akan bertemu,
Aku berharap kami berdua dpt mengatakan :-

".....Betapa Maha Besarnya Engkau kerana telah memberikan padaku pasangan yg dpt membuat hdp ku menjadi sempurna....."

Aku mengetahui bahawa Engkau ingin kami bertemu pd waktu yg tepat,
Dan Engkau akn membuat segala sesuatunya indah pd waktu yg telah Engkau tentukan.

Amin....

No comments: